چطور بیمارانی وفادار داشته باشم؟
از اولویت های یک دندانپزشک باید رضایتمندی و وفاداری بیماران باشد. چرا که بدون وجود بیماران دیگر مطبی وجود ندارد! چرا بیمار باید به من مراجعه کند و نه دندانپزشک دیگری؟ شاید این سوالی باشد که لازم است گاهی به آن فکر کنیم.
در دنیای امروز که تبلیغات و بازاریابی جایگاه ویژه ای دارد، برای توسعه کسب وکار خود علاوه بر کیفیت خدمات نیازمندیم نکات دیگری را نیز درنظر داشته باشیم. این نکته شامل خدمات درمانی و پزشکی نیز میشود. در ادامه به بررسی چند نکته میپردازیم که میتواند رضایتمندی بیماران را به همراه داشته باشد :
یک : من را به خاطر بسپار !
آیا یک بیمار برای چندمین بار به شما مراجعه کردهاست؟ لازم است نام او و یا مشکل پیشین را به خاطر بیاورید. برای این کار پرونده پزشکی او کمک بزرگی میکند تا به خاطر بیاورید که بار قبل برای چه مشکلی به شما مراجعه کردهاست. خودتان را به جای بیمار بگذارید. اینکه به بیمار خود حس آشنایی بدهید، در او آرامش ایجاد میکند. این ارتباط منجر به وفاداری بیمار خواهدشد. حالا دیگر شما تنها یک دندانپزشک نیستید! بلکه کسی هستید که برای آن فرد اهمیت قائلید و در پی حل مشکل او هستید. حالا احتمالا بیمار شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد خواهدکرد.
دو: تماس و پیگیری بیمار
آیا بیمار شما دچار مشکلی شده که نیاز به مراقبت بیشتر دارد و یا دردی متفاوت را تجربه میکند؟ در این صورت خوب است پس از مراجعه او، از منشی خود بخواهید وضعیت او را پیگیری کند و در صورت نیاز بیمار به شما، مکالمه ای داشته باشید. طبق آنچه پیشتر گفتیم این رابطه احساس آرامش و مهم بودن را در بیمار شما ایجاد میکند.
سه : خاطرهساز باش
خاطره سازی، به ویژه اگر دندانپزشک و پزشک کودک هستید نتایج درخشانی به دنبال دارد. شما میتوانید با راهکارهای بسیار ساده، برای کودکان شادی ایجاد کنید طوری که او تا آخر عمر نام شما را به یاد بسپارد. یک هدیه ی کوچک و جذاب، مثل استیکر برای شما هزینهی چندانی ندارد اما در ذهن کودک دوستی و صمیمیت میسازد. آنقدر که شاید با بهانهی دندان دردهای ساختگی بارها به مطب مراجعه کند!
چهار: شبکه های اجتماعی
اگر چه شبکههای اجتماعی، از محتوای پزشکی و دندانپزشکی اشباع شده اما توجه کنید که شما بیماران خود را دارید و آنها نیازمند توجه شما هستند. بنابراین لازم است گاهی موارد خاص پزشکی را در درمان بیماران با آنها به اشتراک بگذارید. از طریق انتشار اطلاعات خود را به عنوان حافظ سلامت آنها معرفی و در بیماران ایجاد آرامش و اعتماد کنید.
پنج : من مراقبم که تو درد نکشی !
اطمینان بیمار از اینکه شما مراقب سلامت او هستید باعث افزایش رضایتمندی خواهد شد. بنابراین در حین انجام کار دندانپزشکی، لازم است از بیمار خود در مورد اینکه دردی را حس میکند و ... سوال کنید. به او اطمینان بدهید که مشکل او رفع میشود و تا حد امکان بیمار را از روند درمان مطلع کنید.
شما می توانید برای مشاهدهی مواد و تجهیزات دندانپزشکی به فروشگاه آنلاین تعاونی دندانپزشکان مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.