جستجو
دسته بندی محصولات
    فهرست نزدیک
    بازگشت به همه

    چطور بیمارانی وفادار داشته باشیم؟

    چطور بیمارانی وفادار داشته باشم؟

    از اولویت های یک دندانپزشک باید رضایتمندی و وفاداری بیماران باشد. چرا که بدون وجود بیماران دیگر مطبی وجود ندارد! چرا بیمار باید به من مراجعه کند و نه دندانپزشک دیگری؟ شاید این سوالی باشد که لازم است گاهی به آن فکر کنیم.

    در دنیای امروز که تبلیغات و بازاریابی جایگاه ویژه ای دارد، برای توسعه کسب وکار خود علاوه بر کیفیت خدمات نیازمندیم نکات دیگری را نیز درنظر داشته باشیم. این نکته شامل خدمات درمانی و پزشکی نیز می‎شود. در ادامه به بررسی چند نکته می‎پردازیم که می‎تواند رضایتمندی بیماران را به همراه داشته باشد :

     

    یک : من را به خاطر بسپار !

    آیا یک بیمار برای چندمین بار به شما مراجعه کرده‎است؟ لازم است نام او و یا مشکل پیشین را به خاطر بیاورید. برای این کار پرونده پزشکی او کمک بزرگی می‎کند تا به خاطر بیاورید که بار قبل برای چه مشکلی به شما مراجعه کرده‏است. خودتان را به جای بیمار بگذارید. اینکه به بیمار خود حس آشنایی بدهید، در او آرامش ایجاد می‎کند. این ارتباط منجر به وفاداری بیمار خواهد‎شد. حالا دیگر شما تنها یک دندانپزشک نیستید! بلکه کسی هستید که برای آن فرد اهمیت قائلید و در پی حل مشکل او هستید. حالا احتمالا بیمار شما را به دوستان و آشنایان خود پیشنهاد خواهد‎کرد.

     

    دو: تماس و پیگیری بیمار

    آیا بیمار شما دچار مشکلی شده که نیاز به مراقبت بیشتر دارد و یا دردی متفاوت را تجربه می‎کند؟ در این صورت خوب است پس از مراجعه او، از منشی خود بخواهید وضعیت او را پیگیری کند و در صورت نیاز بیمار به شما، مکالمه ای داشته باشید. طبق آنچه پیشتر گفتیم این رابطه احساس آرامش و مهم بودن را در بیمار شما ایجاد می‎کند.

    سه : خاطره‎ساز باش

    خاطره سازی، به ویژه اگر دندانپزشک و پزشک کودک هستید نتایج درخشانی به دنبال دارد. شما می‎توانید با راهکارهای بسیار ساده، برای کودکان شادی ایجاد کنید طوری که او تا آخر عمر نام شما را به یاد بسپارد. یک هدیه ‎ی کوچک و جذاب، مثل استیکر برای شما هزینه‎ی چندانی ندارد اما در ذهن کودک دوستی و صمیمیت می‌سازد. آنقدر که شاید با بهانه‎ی دندان دردهای ساختگی بارها به مطب مراجعه کند!

     

    چهار: شبکه های اجتماعی

    اگر چه شبکه‎های اجتماعی، از محتوای پزشکی و دندانپزشکی اشباع شده اما توجه کنید که شما بیماران خود را دارید و آنها نیازمند توجه شما هستند. بنابراین لازم است گاهی موارد خاص پزشکی را در درمان بیماران با آنها به اشتراک بگذارید. از طریق انتشار اطلاعات خود را به عنوان حافظ سلامت آنها معرفی و در بیماران ایجاد آرامش و اعتماد کنید.

     

    پنج : من مراقبم که تو درد نکشی !

     اطمینان بیمار از اینکه شما مراقب سلامت او هستید باعث افزایش رضایتمندی خواهد شد. بنابراین در حین انجام کار دندانپزشکی، لازم است از بیمار خود در مورد اینکه دردی را حس می‎کند و ... سوال کنید. به او اطمینان بدهید که مشکل او رفع می‎شود و تا حد امکان بیمار را از روند درمان مطلع کنید.

     

    شما می توانید برای مشاهده‎ی مواد و تجهیزات دندانپزشکی به فروشگاه آنلاین تعاونی دندانپزشکان مراجعه کنید و یا برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

     

    نظرات
    یک نظر بنویسید نزدیک