جستجو
دسته بندی محصولات
    فهرست نزدیک
    بازگشت به همه

    چند نکته برای نگهداری ايرموتور

    چند نکته برای نگهداری ايرموتور

    در واقع ایرموتور عامل به حرکت‌در‌آورنده هندپیس و آنگل است و به تنهایی ساختار کامل و مورد استفاده ندارد و چنانچه مشخص است با هوا کار می کند. با توجه به نوع مصرف ایرموتورها، قسمتی برای قرارگرفتن سری وجود داردکه می توان هندپیس، روتاری یا آنگل را متصل کرد. ایرموتورها بر خلاف توربین ها، کندتر حرکت می کنند. 

    ایرموتورهای دندانپزشکی انواع مختلفی مانند دوسوراخه، سه سوراخه، چهارسوراخه دارند. سوراخ های هوا برای به چرخش درآوردن بلبرینگ های موجود در هوا استفاده می شود.تعداد این سوراخ ها با توجه به شلنگ یونیت تعیین می شود. مثلا در ایرموتورهای دوسوراخه، قسمتی برای ورود آب و قسمتی برای ورود هواست.

     ساختار موتور، جنس بدنه و چرخ‌دنده‌ها و همچنین نوع طراحی به‌کاررفته در آن در میران سرعت ایرموتورها موثر است اما به طور کلی برای تنظیم سرعت، باید میزان هوا را وارده به آن را تغییر داد.

    انواع سری در ایرموتور:

    فرض کنید دندانپزشکی قصد ترمیم پوسیدگی های نزدیک کانال دندان را دارد. در این صورت باید از موتوری با سرعت پایین به همراه آنگل استفاده کند. در ایرموتورها که آنگل، هندپیس یا روتاری قرار می گیرد، قسمتی برای تنظیم سری وجود دارد که شامل سه قسمت  R، O و L است. زمانی که نوک پیکان بر روی O قرار دارد، با فشار دادن پدال، اتفاقی نمی‌افتد، در R پره‌ها در جهت عقربه‌های ساعت و در L در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنند.

     

    چند نکته برای نگهداری ايرموتور 

    یک . فشار هوای یونیت باید روی عدد 3 الی 3.5 بار تنظیم شود. فشار هوای پایین تر، باعث عدم عملکرد مطلوب ایرموتور می‎شود.

    دو. ایرموتور باید قبل و بعد از اتوکلاو روغن کاری شود. این کار باید از قسمت لوله هوای راه انداز و جلوی ایرموتور انجام شود.

    سه. برای استریل کردن ایرموتور بایـد از اتوکلاو استفاده شود.  برای این کار ابتدا ایرموتور را روغن کاری کنید. سپس داخل بسته استریل و در نهایت داخل اتوکلاو قرار دهید.

    چهار . آنگل و هندپیس را باید بطور کامل و صحیح روی ایرموتور جاي‎گذاری کرد، در غیر این ‌صورت باعث آسيب کانکتور ایرموتور (محل اتصال ایرموتور به آنگل و هندپیس) می شود.

     

     

    نظرات
    یک نظر بنویسید نزدیک