جستجو
دسته بندی محصولات
    فهرست نزدیک
    بازگشت به همه

    بررسی قوانین تبلیغات برای دندانپزشکان

    بررسی قوانین تبلیغات برای دندانپزشکان

    قوانین تبلیغ دندانپزشک

    در سالهای اخیر هرکسب و کاری برای معرفی و جذب بیشتر مخاطب، نیازمند تبلیغات است. حال این کسب و کار می تواند تولید یک محصول یا ارائه‎ی خدمات باشد. خدمات پزشکی و دندانپزشکی نیز از این جریان جدا نبوده و در اغلب شبکه های اجتماعی فعالیت دارند.

    شورای عالی نظام پزشکی کشور بر ﻧﺤﻮﻩ عملکرد ﺍﻣﻮﺭ ﭘﺰﺷﮑﯽ ﻭ ﺗﺒﻠﯿﻐﺎﺕ و انتشار آگهی‌های دارویی، مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی نظارت دارد.

    بنابراین درصورتیکه هر یک ازاعضای سازمان نظام پزشکی تصمیم به انجام هرگونه تبلیغات داشته باشند، می بایست ابتدا از کمیته تبلیغات سازمان نظام‌پزشکی مجوز دریافت کنند. در ادامه به بررسی چند بند مهم در این قوانین می پردازیم:

    - تبلیغات باید در بسترهای مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شود و همین طور کالا و خدمات تبلیغ شده نباید برای سلامتی افراد مضر باشد.

    - در تبلیغات مربوط به حوزه پزشکی و دندانپزشکی نمی توان از عوامل تشویقی مانند تعیین درصد، پورسانت، تعیین جایزه، هدیه، قرعه کشی، اقساط، تضمینی، رایگان، تخفیف، ارائه وام جهت دریافت خدمت استفاده کرد.

     

     

    - استفاده از صفاتی مانند : بهترین، برترین، اولین، مجهزترین و موارد مشابه ممنوع است.

    - برای تبلیغات، پزشک نباید هیچ گونه محکومیت انتظامی داشته باشد، نام و نام خانوادگی باید مطابق با پروانه طبابت بوده و درج تلفن ثابت و نشانی مطب الزامی است.

    - ساعات و ایام پذیرش بیمار، نشانی پست الکترونیک و بیمه های طرف قرارداد اختیاری است.

    - رشته‌ و تخصص مشخص شده توسط پزشک میبایست از بین عناوین تخصص، فوق تخصص و فلوشیپی باشد که در حال حاضر در دانشگاه های علوم پزشکی کشور در حال تدریس است.

    - درج عناوین غیربالینی در تبلیغات مطب ها و دفاتر کار ممنوع است.

    چند نکته قابل توجه در استفاده از اینستاگرام برای تبلیغ دندانپزشکان

    - در صورت نمایش تصاویر سر و صورت، اندام فوقانی و اندام تحتانی (زانو به پایین)، هویت بیمار نباید قابل شناسایی و با اخذ رضایت کتبی و آگاهانه از وی باشد. نمایش تصویر سایر قسمتهای بدن (منجمله شکم و سینه) ممنوع است. اندام قبل از تصویربرداری باید عاری از هرگونه رنگ یا براق‌کننده بوده و تصاویر نمایش داده شده نیز باید بدون روتوش یا جلوه ویژه باشد.

    - انتشار فیلم یا تصویر از محل مطب/ دفترکار یا موسسه در صورتیکه صدا یا تصویر هیچ فرد دیگری به جز کادر درمانی پروانه‌دار آن موسسه دیده نشود، مجاز است. انتشار تصویر تجهیزات پزشکی که معرف برند خاص باشد در تبلیغات ممنوع است.

    - در تبلیغات فضای مجازی، اطلاع رسانی یا تبلیغات در هر نشانی غیر از نشانی مندرج در مجوز تبلیغات صادره از نظام پزشکی ممنوع است.

     

    نظرات
    یک نظر بنویسید نزدیک